Cyklistický minitábor v Čelákovicích

Titulek

Vedoucí akce: Petr Matyáš

Místo: MDDM Čelákovice (mapa)

Termín: 28. července - 2. srpna 2020

Kopírovat odkaz na tuto stránku

Na konec července jsme pro děti z unhošťského domova připravili cyklistický minitábor v Čelákovicích. Tábora se nakonec zúčastnily ještě další tři děti. Na místo jsme přijeli v úterý 28. července krátce před večeří. Program večera tak byl jasný: ubytovat se, najíst se a říct si, jak budeme ten týden fungovat.

Hned ve středu ráno jsme vyrazili na celodenní výlet do Ostré. Vyrazili podél Labe proti jeho proudu. Na místo jsme dorazili okolo poledne. Protože bylo opravdu horko, naším útočištěm se na pár hodin stala pláž u tamního rybníka, v němž jsme se všichni vykoupali. Přímo na pláži jsme se též naobědvali. Odpoledne jsme se pak vydali do nedaleké středověké vesničky s názvem Botanicus. Zde si děti mohly vyzkoušet různá již dávno zapomenutá řemesla. Pouze dva největší odvážlivci vyrazili s Ondrou zpět do Čelákovic asi o 10 km delší cestou. Po prohlídce vesnice jsme se vydali do Lysé nad Labem, kde jsme si dali zmrzlinu, a dále lesem domů do Čelákovic.

Ve čtvrtek jsme se přemístili do Hrubé Skály v Českém ráji. Zde jsme se rozdělili do dvou skupin - menší vyrazila poznávat okolí na kolech (navštívili hrad Kost a podtrosecká údolí), větší skupina pěšců zamířila na hrad Valdštejn a do Hruboskalského skalního města.

Pátek se nesl ve znamení odpočinku. Celý den jsme strávili na Proboštských jezerech, kde jsme si užívali ve znamení koupání, slunění a dobrého jídla. Tam i zpátky jsme se samozřejmě přemístili po vlastní ose, tedy na kolech.

Na sobotu jsme připravili poslední celodenní výlet na Loučeň, kde jsme chtěli navštívit zámek a Muzeum velkých volantů. Na místo jsme však nedorazili, neboť se nám po zastávce u rybníku Jíváku nepodařilo děti dostat na kola. Protože však panovalo ohromné vedro, bylo nám jasné, že u vody uprostřed lesa je jim nejlépe.

Ani v neděli neměli někteří cyklisti dost projížděk, a tak s Míšou na chvíli vyrazili do lesa za lávku, kde si mohli bezpečně zařádit. Zbytek dopoledne jsme věnovali balení a nakládání věcí do aut. Když bylo hotovo, odešli jsme na oběd do naší oblíbené restaurace Antonio. Poté jsme si dali tu nejlepší zmrzlinu v cukrárně Karkadé.

Moc děkujeme Městskému domu dětí a mládeže za poskytnuté zázemí, pizzerii Antonio za skvělé večeře (a nedělní oběd) a úžasný přístup k našim dětem, a především Městu Čelákovicím za dlouhodobou podporu.

Tuto akci jsme mohli uspořádat i díky finanční podpoře Města Čelákovic a Nadace Terezy Maxové dětem. Děkujeme.

Další součásti akce:

Oběd pod hradem Kostí
Pod Kostí
Na vyhlídce nad Hruboskalským skalním městem