Cyklovýlet po Českém ráji

Vedoucí akce: Ondřej Krško

Místo: Český ráj (mapa)

Termín: 30. července 2020

Kopírovat odkaz na tuto stránku

Je součástí akce: Cyklistický minitábor v Čelákovicích

Je druhý den našeho cyklotáboru a my vyrážíme na další výlet. Tentokráte jsem se rozdělili na dvě skupiny a vyrážíme na Hruboskalsko, kam se přiblížíme auty. Menší, čtyřčlennou, skupinku vedu já a máme v plánu projet Hruboskalsko na kolech. Druhou skupinu vede Vašek a v plánu mají pěší výstup na Hrubou Skálu a Valdštejn.

Auta zanecháváme u lázní v Sedmihorkách, kde se posilněni zmrzlinou dělíme na naše skupiny a vyrážíme vstříc našim cílům.

My cyklisti si nějaké velké výstupy necháme až na závěr a tak se vydáváme pod Hrubou Skálou směr Trosky, které z dálky obdivujeme. Ale hrad Trosky dnes nemáme v plánu dobýt a tak u Rokytnického rybníka uhýbáme a tuto dominantu kraje objíždíme pohodlnou cestou Podtroseckými údolími. Cestou míjíme řadu malebných rybníků, třeba Vidlák nebo Krčák.

Podtrosecká údolí opouštíme strmým výstupem na Roveň, na jehož konci si dáme zaslouženou sušenku a krátkou pauzu.

Naše další cesta nás zavede do otevřených plání poblíž Sobotky a my si tak můžeme z dálky prohlédnout zámek Humprecht. Před slunečním žárem musíme brzy uniknout do přívětivého lesního stínu Údolí Plakánek. Cesta tudy není pro kolo nejlepší a párkrát musíme dokonce tlačit. U Oborského rybníku narazíme na zástup lidí a my se jim tak musíme vyhýbat cestou na hrad Kost.

Po dobrém obědě v podhradí pokračujeme po silničkách Českého ráje směr Kacanovy odkud nás čeká závěrečný výstup na hrad Valdštejn. Po dosažení hřebenové cesty od Hrubé skály na Valdštejn se zastavujeme na vyhlídce Na Kapelu obdivujeme skalní věže Maják, Kapelník nebo Cikán, kterémuž jménu se kluci posmívají. Od hradu Valdštejn, kde se posilníme zmrzlinou, vyrážíme na závěrečný sjezd zpět k autům.

Užíváme si dlouhý sjezd po lesní cyklostezce, na jehož konci narážíme na naši druhou partu, která je zalezlá na veřejném koupališti a tak se k nim přidáváme. Není nic lepšího po náročném dni než se smočit v chladivé vodě.
Oběd pod hradem Kostí
Pod Kostí
Na vyhlídce nad Hruboskalským skalním městem